ADAC je se svými 18 miliony členy největší autoklub v Německu a zároveň v celé Evropě. Byl založen již v roce 1903 a má velmi široké pole působnosti - od pomoci motoristům na cestách až po flotilu záchranářských helikoptér. Zároveň každoročně testuje letní a zimní pneumatiky, a to z hlediska subjektivních i objektivních kritérií.
Chování pneumatiky na suchém povrchu - známkování 0 až 5, nižší je lepší. ADAC přikládá této vlastnosti váhu 20%. Skládá se z jízdní stability (35%), ovladatelnosti (35%), brzdění(30%)
Chování pneumatiky na mokrém povrchu - známkování 0 až 5, nižší je lepší. ADAC přikládá této vlastnosti váhu 40%. Skládá se z brzdění (30%), aquaplaningu (20%), aquaplaningu v zatáčce (10%), ovladatelnosti (30%), jízdy v kruhu (10%)
Hlučnost pneumatiky - známkování 0 až 5, nižší je lepší. ADAC přikládá této vlastnosti váhu 10%. Skládá se z vnitřního hluku (50%) a vnějšího hluku (50%)
Vliv pneumatiky na spotřebu paliva - známkování 0 až 5, nižší je lepší. ADAC přikládá této vlastnosti váhu 10%
Metodika: ADAC uděluje známku podle váhy jednotlivých kritérií, uvedených v závorce. Nicméně aby test byl vypovídající, je třeba považovat za nejdůležitější tu nejhorší z naměřených hodnot, proto se může stát, že pneumatika, která má vážený průměr všech hodnot nižší než jiná se umístila lépe. Je tomu tak proto, že celkové hodnocení (výborné, chvalitebné, dobré,..) se odvíjí právě od nejhorší dosažené známky. Pokud tedy pneumatika má alespoň jednu hodnotu vyšší než 1.5, tak již nemůže dostat hodnocení "výborné", pokud alespoň jednu hodnotu vyšší než 2.5 tak nemůže dostat hodnocení "chvalitebné" a tak dále. Je totiž zřejmé, že právě nejslabší faktor pneumatiky ovlivňuje její bezpečnost nejvíce.