Ford FOCUS

Doporučujeme letní pneumatiky

Zobrazit výsledky »

Doporučujeme zimní pneumatiky

Zobrazit výsledky »

O voze Ford FOCUS

Je tomu už více než 15 let, kdy do prodeje přišla první řada vozů Ford Focus. Tento typ patří do nižší střední třídy, srovnatelný např. se Škodou Octavií. V počátku byl tento vůz velmi moderní a co více i technicky velmi vyspělý. Tyto parametry si vesměs zachoval dodneška.

První generace

Nejprve se objevily vozy ve verzi hatchback (od roku 1998) a od roku 1999 přišli na svět i verze sedan a kombi. Focus získal spoustu ocenění, když zaujal především moderním vzhledem karoserie, ale i jeho jízdní vlastnosti byly na výbornou. Toho bylo dosaženo především novýn podvozkem s víceprkovou zadní nápravou. Od roku 2002 přišel na řadu nový model, který se však lišil od původního velmi málo. Pod kapotou byly zážehové motory s výkonem od 55 kW až do 96 kW. Vznětové morory měly výkon od 55kW do 85 kW. Vyráběny byly i speciální sportovní zážehové verze RS Turbo s výkonem 158kW a ST 170 s výkonem 127kW.

Druhá generace

Poprvé se objevuje od roku 2004, opět se objevil jako hatchback, kombi a sedan. Design se opět velmi neliší od první generace, ale stává se více sportovnějším. Opět vůz nezklamal svými vynikajícími jízdními vlastnostmi. V roce 2008 opět přišla novější verze designu. Pod kapotu jim byly namontování zážehové motory 59 kW – 107 kW a naftové motry od výkonu 66 kW až po rovných 100 kW. Opět byly ve výrobě sportovní verze ST 225 s výkonem 166 kW a RS s výkonem 225 kW.

Třetí generace

Počátkem roku 2011 se konečně na trh dostavila třetí řada Ford Focus. Výrobní verze jsou 4-dveřový sedan a 5-dveřový hatchback. Dostalo se jim i nových motorových jednotek EcoBoost, které se pyšní především nižší spotřebou a tím i pomáhají k ochraně životního prostědí (díky nižší produkci CO2). Objevil se zde také systém Stop-Start, který vám pomůže snížit spotřebu při stání ve městech na semaforech a kolonách. Funkce je jednoduchá. Systém v koloně automaticky zhasne motor, avšak spotřebiče (rádio, klimatizace) jsou stále zásobeny elektrickou energií. Až se kolona rozjede, tak se motor nastartuje a můžete pokračovat v jízdě. Tento systém dokáže snížit spotřebu až o 10%

Podobné vozy

V kategorii nižší střední soupeří Ford především s vozy Volkswagen Golf, Opel Astra, Renault Mégane a Škoda Octavie. Focus z této kategorie má především nejlepší podvozek. V ČR se stal v anketě autem roku v roce 1999, 2006 a nedávno v roce 2012.

Pneumatiky na Focuse

Focus se vyrábí již od roku 1998 a je to znát i na množství rozměrů pneumatik. Nejčastěji řidiči obouvají rozměr 185/65 R14, těsně následovaný všeobecně velmi rozšířeným rozměrem 195/65 R15. Na třetím místě je rozměr 195/60 R15, dále se lze také setkat i s 175/70 R14, 205/55 R16 i velkými 215/45 R17.

K pneumatikám je možné zakoupit i alu kola, aby to vašemu autu ještě více slušelo. Výbět těch nejhezčích pro seženete na aluguru.cz
TOPlist