Volkswagen Golf

Doporučujeme letní pneumatiky


Omlouváme se, nic nebylo nalezeno. Nechcete zkusit jiný rozměr?Zobrazit další letní pneumatiky »

Doporučujeme zimní pneumatiky


Omlouváme se, nic nebylo nalezeno. Nechcete zkusit jiný rozměr?Zobrazit další zimní pneumatiky »

O voze Volkswagen Golf

Je to už 40 let, kdy byl vyroben vůbec první Volkswagen Golf a od té doby jeho výroba stále nepřestala. Auto patří do kategorie nižší střední, u nás mu konkuruje zejména Škoda Octavie, SEAT León, Renault Mégane, Citroën C4, Fiat Bravo. Patří mezi nejprodávanější vozy na světě. Zatím bylo vydáno přes sedm generací, přičemž však první generace Golfu se vyráběla s menšími odbměnami v Jihoafrické republice až do roku 2009, kde byla velmi oblíbená verze pick-up. Po světe se některé řady Golfu prodávaly pod různými jmény (Rabbit, Caribe, City Golf, Jetta, City Jetta). O vozy Golf po celou dobu výroby byl a stále je velký zájem po celém světě. Od první generace jsou zároveň vyráběny i závodní speciály.

První řada

Golf se objevil jako první vůz firmy Volkswagen s motorem vpředu a náhonem předních kol. Té doby se jednalo o velmi pohodlný a bezpečný vůz. Uvnitř vozu bylo i více místa (oproti svému předchůdci VW Brouk). Montovány byly zážehové motory o výkonu 37-82 kW a vznětové o výkonu 37 – 51 kW. Spotřeba byla zhruba 8 l/100km. Vyráběli se verze tří a pětidvéřový hatchback. Dále sedan, kterému se začalo říkat Jetta a pick-up Caddy.

 

Druhá řada

Golf druhé řady přišel do prodeje roku 1983. Vůz se mimo jiné dočkal zvětšení vnitřního prostoru a snížení spotřeby paliva na 6,5 l/100km, a to i přesto, že hmotnost oproti minulé generaci narostla o 120 kg. Vyráběl se ve verzi hatchback a sedan Jetta 2. Zážehové motory dosahovaly výkonu 40 – 100 kW, vznětové 40 – 59 kW.

 

Třetí řada

Od roku 1991 přišla na svět třetí generace Volkswagenu Golf. Hned rok na to obdržel Golf titul Auto roku. Pro zvýšení bezpečnosti byly montovány airbagy řidiče a spolujezdce (ne však u základní řady). Verze byli opět hatchback a Sedan Vento/Jetta 3 (Jeta byl název používaný v USA). Vyráběny byly s zážehovými motory od 44 kW do 85 kW, vznětové motory od 47 kW do 81 kW.

 

Čtvrtá řada

V roce 1997 přišel nástup čtvrté řady. Design se oproti předchozím verzím více zakulatil. V základní výbavě byly airbagy, posilovač řízení i ABS. Pasažéři i řidič si však museli zvyknout na menší prostor. Prodávala se spousta variant – City Golf, Bora, Jetta 4, City Jetta. Výkon zážehových motorů byl 55 – 110 kW, vznětových 50 – 100 kW.

 

Páte řada

Přišel rok 2003 a s ním pátá řada Golfu. V nárazových testech Euro NCAP obdržel maximální hodnocení - 5 hvězdiček. V nabídce už byl automatický parkovací systém či couvací kamera. Zážehové motory s výkonem 55 – 147 kW, vznětové 77 – 125 kW.

 

Šestá generace

Šestá generace přišla na řadu v roce 2009, design se od předchozí verze výrazněji nezměnil. V témže roce získal Golf titul Auto roku. Zajímavostí je vyráběný model BiFuel, kde už v základu byl montován i pohon na LPG. Přepínač paliva Benzín/LPG byl u řadící páky. Dále se vyráběl Golf Twin Drive, který byl kombinací turbodieslu a elektromotoru. Ten měl maximální dojezd na jedno nabití cca 50 km. Spalovací motory dosahují výkonu od 59 do 155 kW, zážehové motory od 77 do 103 kW.

 

Sedmá řada

Zatím poslední generace se objevila v roce 2012. Toto auto obdrželo v ČR titul Auto roku 2013. Design doznal opět pouze drobnějších změn. Výkon spalovacích motorů je od 63 do 103 kW, vznětových 66 – 110 kW.

 

Podobné vozy

Škoda Octavie, SEAT León, Renault Mégane, Citroën C4, Fiat Bravo

Pneumatiky na Golfa

Golf se již po několik generací drží tradičního rozměru 195/65 R15, který je obut na valné většině Golfů. Druhým nejčastějším rozměrem na Golfa je větší 205/55 R16. V úvahu také připadá 195/60 R15.

K pneumatikám je možné zakoupit i alu kola, aby to vašemu autu ještě více slušelo. Výbět těch nejhezčích pro seženete na aluguru.cz
TOPlist